Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2009

1962 : Επιστροφή στόν Πόντο . Ζύγανα

1962. Ο παππούς μου Γιάννης Πεϊμανίδης (καθιστός δεξιά μέ τό χέρι στό πρόσωπο) καί ο κουμπάρος του Κ. Ανδρεάδης, συγκινημένοι, καθώς ξαναείδαν μετά από 40 χρόνια τό ορεινό πέρασμα τής Ζύγανας. Από εδώ πέρασε ο παππούς μου τό 1920, νεοσύλλεκτος στά τάγματα εργασίας, κατευθυνόμενος από την Ματσούκα τής Τραπεζούντας πρός τό Ερζερούμ, καί από εδώ ξαναπέρασε επιστρέφοντας εξαθλιωμένος (αλλά τουλάχιστον ζωντανός) τό 1923, ως ανταλλάξιμος, γιά να προλάβει στην Τραπεζούντα τό πλοίο.
Ο παππούς μου, κάτι σημειώνει, στήν Ζύγανα, τό 1962





Η Ζύγανα, όπως είναι σήμερα. Σήμερα , ο δρόμος Τραπεζούντας-Αργυρούπολης (Γκιουμουζχανάς), δέν περνάει από αυτήν τήν παλεά ορεινή διάβαση, αλλά από ένα τούνελ κοντά της.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Που το έχεις κρυμμένο αυτό το εξαιρετικό υλικό βρε ?

Πότε θα γίνω κοινωνός του ?

mumul

vripol είπε...

Αγαπητέ Μουμουλίδη, τό Σαββατοκύριακο μπορουμε να βρεθούμε καί να σού δείξω τίς φωτογραφίες. Τίς έφερα από την Καβάλα την Πρωτοχρονιά. Τίς έχει η θεία μου η Σοφία, η αδελφή τής μάνας μου.

palalos είπε...

EΚΠΛΗΚΤΙΚΌ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΟ...

Adem EZBER είπε...

thanks for this photos. Dou have another photos about Gümüşhane ? share with us?
Thanks.