Τετάρτη 3 Ιουνίου 2009

Καμιά επιείκεια για τον Βορειοηπειρώτη


Ο 18χρονος μαθητής νυκτερινού λυκείου Σταύρο Βαγγελάκι από την Αλβανία δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το σκάνδαλο της Siemens.
Ο 18χρονος αναφέρει στην αίτηση αποφυλάκισης που κατέθεσε: «... Η συμμετοχή μου στα επεισόδια του Δεκεμβρίου υπήρξε ένα μεμονωμένο περιστατικό... Εχοντας ήδη συμπληρώσει 5 μήνες στη φυλακή έχω απολύτως συνειδητοποιήσει τις καταστροφικές συνέπειες και τα αδιέξοδα στα οποία με οδήγησε η επιπόλαιη συμπεριφορά μου... βλέπω διαφορετικά την πορεία της ζωής μου... Η βορειοηπειρώτικη καταγωγή μου υπήρξε πάντοτε η αιτία δημιουργίας έντονου συναισθήματος κατωτερότητας έναντι των Ελλήνων συμμαθητών μου, οι οποίοι με αντιμετώπιζαν δυστυχώς με αρνητική και απομονωτική διάθεση...».
Δεν γνωρίζει τις ύποπτες συμβάσεις του ΟΤΕ, δεν συμμετείχε στο πάρτι των μιζών με τα εκατομμύρια μάρκα που διοχετεύθηκαν στο ελληνικό πολιτικό σύστημα και φυσικά δεν είχε την... ευκαιρία να το σκάσει στο εξωτερικό.

Είχε απλώς την... ατυχία, λόγω του νεαρού της ηλικίας του, να πάρει μέρος στα επεισόδια που συντάραξαν την Ελλάδα τον περασμένο Δεκέμβριο, μετά τη δολοφονία του 15χρονου Αλέξη Γρηγορόπουλου από τους ειδικούς φρουρούς στα Εξάρχεια. Συνελήφθη από αστυνομικούς έξω από το Πολυτεχνείο, κατηγορήθηκε για ρίψη μολότοφ (ο ίδιος το αρνείται) και προφυλακίστηκε με συνοπτικές διαδικασίες. Εδώ και τέσσερις μήνες παραμένει στις φυλακές Αυλώνα καθώς οι δικαστικές αρχές τον θεωρούν επικίνδυνο για την κοινωνική ειρήνη!

Ο νεαρός μαθητής είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα για τον άνισο κοινωνικά τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το δικαστικό σύστημα στη χώρα. Ηρθε σε ηλικία 4 ετών από την Αλβανία με την οικογένειά του. Η μητέρα του έχει μίνι μάρκετ και ο πατέρας του καφενείο. Μένει με την οικογένειά του σε ιδιόκτητο διαμέρισμα στον Αγιο Παντελεήμονα Αχαρνών. Ο ίδιος είναι μαθητής της Α' Λυκείου στο ΕΠΑΛ Περιστερίου, αλλά ο εισαγγελέας τον αναφέρει απλώς ως υδραυλικό!

Πριν από τη σύλληψή του εργαζόταν τα πρωινά στο μίνι μάρκετ της μητέρας του και το απόγευμα πήγαινε στο νυχτερινό σχολείο. Ο λυκειάρχης του κατέθεσε στον 31ο τακτικό ανακριτή ότι ήταν καλός μαθητής, ήσυχος και δεν δημιουργούσε προβλήματα στο σχολείο. Ομως ο εισαγγελέας δεν αξιολογεί ως σοβαρή την κατάθεση αυτή.

Λίγο μετά το Πάσχα ένας άλλος Ελληνας 18χρονος συγκρατούμενός του αφέθηκε προσωρινά ελεύθερος. Για τον νεαρό που ήρθε από την Αλβανία, ωστόσο, ο εισαγγελέας παραμένει αρνητικός. Στην πρότασή του επικαλείται τη μαρτυρία δύο αστυνομικών (ο ένας καταθέτει ότι πετούσε μόνο πέτρες) και το γεγονός ότι όταν συνελήφθη φορούσε πλαστικά γάντια. Ο κατηγορούμενος υποστήριξε ότι παρασύρθηκε από συμμαθητές του να συμμετάσχει στις διαμαρτυρίες και ότι το μόνο που έκανε ήταν να πετάξει κάποια πέτρα κατά των αστυνομικών και όχι βόμβες μολότοφ, αφού δεν ξέρει πώς κατασκευάζονται.

Χωρίς δεύτερη σκέψη απορρίπτεται και ο ισχυρισμός ότι «τα πλαστικά γάντια του τα είχαν δώσει τα παιδιά», δηλαδή οι σύντροφοί του, προσθέτει αυτοβούλως ο εισαγγελέας, για να απωθεί τα δακρυγόνα.

Ο 18χρονος αναφέρει στην αίτηση αποφυλάκισης που κατέθεσε: «... Η συμμετοχή μου στα επεισόδια του Δεκεμβρίου υπήρξε ένα μεμονωμένο περιστατικό... Εχοντας ήδη συμπληρώσει 5 μήνες στη φυλακή έχω απολύτως συνειδητοποιήσει τις καταστροφικές συνέπειες και τα αδιέξοδα στα οποία με οδήγησε η επιπόλαιη συμπεριφορά μου... βλέπω διαφορετικά την πορεία της ζωής μου... Η βορειοηπειρώτικη καταγωγή μου υπήρξε πάντοτε η αιτία δημιουργίας έντονου συναισθήματος κατωτερότητας έναντι των Ελλήνων συμμαθητών μου, οι οποίοι με αντιμετώπιζαν δυστυχώς με αρνητική και απομονωτική διάθεση...».

Ο νεαρός είχε παρακολουθηθεί από ειδικούς λόγω κάποιας παραβατικής συμεριφοράς σε μικρότερη ηλικία, την οποία ο εισαγγελικός λειτουργός επικαλείται εναντίον του, αποκαλώντας τον «άτομο με βεβαρημένο ποινικό παρελθόν ως ανήλικος»!
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Από τόν ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟ


Δεν υπάρχουν σχόλια: