Τα δικαστήρια στήθηκαν στο Νταβός, τις Βρυξέλες, το Βερολίνο. Εισαγγελείς οι Γερμανοί. Οι απόγονοι αυτών που εξόντωσαν μια γενιά στην πείνα του ’41, στα σκοπευτήρια και τα μπλόκα, στα καμένα χωριά, αυτοί που λεηλάτησαν για τρία χρόνια την χώρα μας. Αυτοί που έχτισαν την οικονομία τους με τον ιδρώτα των πατεράδων μας στα χυτήρια και τις φάμπρικες τους αυτοί που μας πουλάν υποβρύχια που γέρνουν, τανκς που ραγίζουν, C4I που δεν δουλεύουν, κι όταν διαμαρτυρόμαστε κλείνουν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και πετούν χιλιάδες εργαζόμενους στο δρόμο. Αυτοί μας αποκαλούν διεφθαρμένους όταν πίσω από κάθε σκάνδαλο (όπως αυτό της ΖΙΜΕΝΣ) θα βρεις μια γερμανική φίρμα, πίσω από κάθε αποικιακή σύμβαση (αεροδρόμια, διόδια κ.λπ.) κάποιο γερμανικό όνομα θα παίζει, όταν στις γερμανικές αλυσίδες λιανικής οι τιμές είναι διπλάσιες απ΄ ότι για τα ίδια προϊόντα στη Γερμανία.
Και τα δικαστήρια αποφάνθηκαν: Ένοχος λαός. PIGS, γουρούνια οι Έλληνες μαζί με τους άλλους μελαψούς νοτιοευρωπαίους. Η καταδίκη: μια νέα κατοχή, είτε αυτή τελικά την πούνε Διεθνές Νομισματικό Ταμείο είτε Φον Παπαδήμα. Μια νέα κατοχή οικονομική αυτή τη φορά, αλλά όχι λιγότερο ανελέητη, όπου όλες οι κατακτήσεις στο εργασιακό και το κοινωνικό επίπεδο διαγράφονται εν μια νυκτί από τους νέους Γερμανοτσολιάδες του πολιτικού μας κατεστημένου. Αμοιβές, συνθήκες εργασίας, ασφάλιση, όλα λεηλατούνται στο όνομα του δημοσιονομικού ελλείμματος ή της γραμμής για «ανταγωνιστικότητα» της οικονομίας (μετάφραση: ποσοστά κέρδους των αφεντικών) αντίστοιχη με τις γειτονικές χώρες, Βουλγαρία, Σκόπια ή Τουρκία. Η μόνιμη επωδός των συμπολιτών μας της «μεγάλης ευρωπαϊκής πατρίδας» είναι μέτρα, κι άλλα μέτρα, πιο σκληρά μέτρα: Μια «οικογένεια» που ένα μέλος της έπεσε στα νύχια των τοκογλύφων και ζητάει βοήθεια για να εισπράξει μόνο συμβουλές: να σφίξει κι άλλο το ζωνάρι και να ξεπουλήσει ότι του απέμεινε, στέλνοντας το ξανά στους τοκογλύφους. Να ποια είναι η πραγματική κι όχι η μυθική Ευρώπη των τραπεζιτών. Μια «ένωση» που νοιάζεται να σώσει τράπεζες κι όχι χώρες, που αφού απομύζησε κάθε διαθέσιμο εισόδημα, ντόπιο ή δανεικό πουλώντας Μερσεντές και Πόρσε Καγιέν, μας δείχνει τώρα την πόρτα κάνοντας μας πάσα στο Δ.Ν.Τ. και τις γνωστές συνταγές του που κατέστρεψαν για δεκαετίες ολόκληρη την νοτιοαμερικανική ή την αφρικανική ήπειρο.
Θα περίμενε κανείς ότι η πολιτική ηγεσία μιας κυρίαρχης χώρας, μια ηγεσία που εκπροσωπεί ένα κράτος, έναν λαό και έναν πολιτισμό να απαντούσαν στους άσπονδους φίλους με έναν τρόπο που να σώζει αν μη τη άλλο την συλλογική μας αξιοπρέπεια. Αντ’ αυτού ο εσμός των μηδενικών που αποτελούν τους προύχοντες μας, φόρεσαν την προσωπίδα του επαίτη, εισπράττοντας την μια καρπαζιά μετά την άλλη, κλαψουρίζοντας στο εξωτερικό και προετοιμάζοντας τον λαό στο εσωτερικό για απώλεια της εθνικής κυριαρχίας, αφού οι ίδιοι είναι ανίκανοι κι απρόθυμοι να την υπερασπίσουν. Για να παραδοθεί όμως ο λαός δέσμιος στους διεθνείς κερδοσκόπους των «ιδρυμάτων» του Σόρος και ΣΙΑ θα πρέπει να οδηγηθεί στην ενοχοποίηση, τον φόβο, την απελπισία. Και γι αυτό υπάρχουν οι μηχανισμοί διαμόρφωσης της κοινής γνώμης, όλοι αυτοί οι ακριβοπληρωμένοι (με μαύρα χρήματα βέβαια) κηφήνες της διανόησης και της δημοσιογραφίας του συστήματος.
Υπήρξαν καιροί που όλοι αυτοί πανηγύριζαν για την «ισχυρή Ελλάδα», το «ασφαλές λιμάνι της Ε.Ε.», τους «σκληρούς πυρήνες». Μιλούσαν βέβαια για τον εαυτό τους, την κοινωνική θέση και τα εισοδήματα τους. Τότε ελάχιστοι ήταν όσοι επισήμαιναν την θεμελιώδη ασυμμετρία που αποτύπωναν οι οικονομικοί δείκτες, την απόσταση ανάμεσα στις καταναλωτικές συμπεριφορές και την πραγματική παραγωγή πλούτου αυτής της χώρας. Κανείς δεν έδειχνε να ακούει.
Άρκεσαν όμως οι σπασμοί των σπρεντ κι οι καρπαζιές από τους «εταίρους» ώστε σε μια νύχτα όσοι πραγμάτωναν την σύγκλιση με μια ιδεατή και ανύπαρκτη «ένωση των λαών» στα βαθύτερα ενύπνια τους, να πέσουν με όσα επικοινωνιακά νύχια και δόντια διαθέτουν να ενοχοποιήσουν έναν ολόκληρο λαό για ποιο πράγμα; Μα για το γεγονός ότι τους πίστεψε, νανουρίστηκε από τις υποσχέσεις που απλόχερα διέδωσε το καθεστώς και οι μηχανισμοί του και έπεσε στην αυταπάτη ότι το «ευρωπαϊκό κεκτημένο» είναι το ανώτατο εφικτό στάδιο του σοσιαλισμού, η πραγμάτωση του ονείρου για καλύτερη ζωή που φούντωσε τους κοινωνικούς αγώνες από την μεταπολίτευση και μετά.
Ο εργαζόμενος πρέπει να νιώσει ένοχος και να πλημμυρίσει με φόβο: η ευημερία που τον τάιζε απλόχερα το τηλεοπτικό θέαμα, πολλές φορές σε ολοφάνερη αντίθεση με τον ελλειμματικό οικογενειακό προϋπολογισμό του κομματιάστηκε σε μια στιγμή, τα φώτα σβήνουν απλώνοντας την σκιά μιας πραγματικότητας που ήταν ήδη ζοφερή αλλά καλά κρυμμένη. Ο άνεργος είναι πιο άνεργος από ποτέ, η ακρίβεια πιο ακριβή, η σύνταξη πιο λειψή, οι δυο και τρεις δουλειές είναι πιο αβάσταχτες τώρα που το ΣΚΑΪ μιλάει για κρίση. Όλοι αυτοί προσφέρουν μια ακόμα εκδούλευση στα αφεντικά τους: Ο «νέος πατριωτισμός» τους δεν είναι παρά μια ξαναζεσταμένη σούπα σε συνταγή Τσολάκογλου (του «πρωθυπουργού» της κατοχής, της πείνας και της μαύρης αγοράς). Να υπομείνουμε αγόγγυστα τις ύβρεις, να σκύψουμε το κεφάλι, να στερηθούμε για να δεχτούν οι τοκογλύφοι να μας δανείσουν ακόμα πιο ακριβά χωρίς ελπίδα να εξοφλήσουμε ποτέ, σε μια δίνη χωρίς τέλος όπως γνωρίζουν πολύ καλά τα θύματα κάθε τοκογλυφίας. Να πιστέψουμε ότι η οικονομική κατοχή της ζωής μας είναι η δίκαιη τιμωρία για κάποιο έγκλημα μας, όπως και τα καταναγκαστικά έργα μιας παράτασης του εργάσιμου βίου σε συνεχώς επιδεινούμενες συνθήκες είναι το τίμημα μιας «χρυσής εποχής», χρυσής βέβαια για κάποιους που δεν πληρώνουν ποτέ και κάλπικης για τους πολλούς, τους συνήθεις υπόπτους. Να φορέσουμε τέλος τις κουκούλες του κοινωνικού αυτοματισμού καταγγέλλοντας ως προνομιούχο όποιον τολμήσει να αμφισβητήσει το σκοτάδι που πάνε να απλώσουν πάνω από την χώρα μας.
Αυτός είναι ο δικός τους πατριωτισμός. Υπάρχει άλλος; Ναι. Υπάρχει στην οργή για την αδικία και την ξεφτίλα που δεν την αξίζουμε. Υπάρχει στη αντίσταση στις πολιτικές και τους πολιτικούς που μας παραδίδουν στους οικονομικούς Ες Ες. Υπάρχει στους αγώνες που πρέπει να αναπτύξουμε και την κοινωνική αλληλεγγύη όχι για να διασώσουμε μια καταναλωτική αυταπάτη αλλά για να ξαναθυμηθούμε ένα όραμα κοινωνίας που παράγει, χτίζει το μέλλον της, αγαπά τον τόπο, επιλέγει την κοινωνική δικαιοσύνη και το οικολογικό μέτρο. Θέλετε να στείλουμε κι ένα μήνυμα στους πρωταγωνιστές των ύβρεων;
ΜΠΟΫΚΟΤΑΖ ΣΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ
ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΟΙ ΠΑΡΑΣΙΤΙΚΕΣ ΕΛΙΤ
24/02/2010
Περιοδικό ΑΡΔΗΝ, Εφημερίδα ΡΗΞΗ
4 σχόλια:
παρα τις διαφορες μου με την λογική του Αρδην συμφωνω στα διαταυτα
και επαυξάνω
''ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΟΙ ΠΑΡΑΣΙΤΙΚΕΣ ΕΛΙΤ ''
Δηλαδή; Συγκεκριμμένα ..
ΜΠΟΫΚΟΤΑΖ ΣΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ
ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΟΙ ΠΑΡΑΣΙΤΙΚΕΣ ΕΛΙΤ
Αυτοί που έχτισαν την οικονομία τους με τον ιδρώτα των πατεράδων μας στα χυτήρια και τις φάμπρικες τους αυτοί που μας πουλάν υποβρύχια που γέρνουν, τανκς που ραγίζουν, C4I που δεν δουλεύουν, κι όταν διαμαρτυρόμαστε κλείνουν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και πετούν χιλιάδες εργαζόμενους στο δρόμο. Αυτοί μας αποκαλούν διεφθαρμένους όταν πίσω από κάθε σκάνδαλο (όπως αυτό της ΖΙΜΕΝΣ) θα βρεις μια γερμανική φίρμα, πίσω από κάθε αποικιακή σύμβαση (αεροδρόμια, διόδια κ.λπ.) κάποιο γερμανικό όνομα θα παίζει, όταν στις γερμανικές αλυσίδες λιανικής οι τιμές ''
Σωστότατον κι αυτό.
Ομως να συμπληρωθει : Αυτοι και οι Ντοπιοι συνεργατες τους
Που εχουν ονομα
Γεια σου φίλε μου vripol.
Aν έχω την άδειά σου, θα ήθελα να σχολιάσω λίγο το άρθρο του Αρδην. Αφού διευκρινήσω πως τις απόψεις Καραμπελιά τις βρίσκω πάντοτε ενδιαφέρουσες και τεκμηριωμένες, θα επικεντρώσω το σχόλιό μου στα σημεία διαφωνίας:
1. Καταρχήν το όλο πνεύμα του άρθρου διαπνέεται από την παιδική νοοτροπία-ας μου επιτραπεί ο όρος-του "εμείς" και "αυτοί". Θέλω να πω, το Focus -γνωστό για το μελαγχολικά ρηχό τρόπο με τον οποίο ασχολείται με σοβαρά θέματα-ΔΕΝ εκφράζει τον Γερμανικό Λαό.Απλά τους συντάκτες του. Με αυτό ως δεδομένο προς τί η εφ όλης της ύλης επίθεση και το τσουβάλιασμα με ιστορικές αναφορές ,που μπάζουν λόγω γενίκευσης λες και βρισκόμαστε προ αναμέτρησης;
2.Γράφει:
"Οι απόγονοι αυτών που εξόντωσαν μια γενιά στην πείνα του ’41, στα σκοπευτήρια και τα μπλόκα, στα καμένα χωριά, αυτοί που λεηλάτησαν για τρία χρόνια την χώρα μας. Αυτοί που έχτισαν την οικονομία τους με τον ιδρώτα των πατεράδων μας στα χυτήρια και τις φάμπρικες τους"
Η γενίκευση περισεύει...Οι ευθύνες του Γερμανικού λαού για την άνοδο του ναζισμού είναι ιστορικά αποτυπωμένες. Οπως αποτυπωμένη είναι και η ιστορική πραγματικότητα που λέει πως μεγάλο τμήμα των Γερμανών(αριστεροί, αστοί διαφωνούντες, μειονότητες κλπ)υπέφεραν πρώτοι και πριν από όλους-όταν η Ευρώπη σιωπούσε-από τη διαστροφή του χιτλερισμού;Το "αυτοί" λοιπόν είναι απλουστευτικό και κατά συνέπεια λάθος.
3.Γράφει:
"Αυτοί μας αποκαλούν διεφθαρμένους όταν πίσω από κάθε σκάνδαλο (όπως αυτό της ΖΙΜΕΝΣ)"
Εδώ μιλάμε για το επιχείρημα του πατροκτόνου που ζητάει επιοίκεια ως ορφανό. Αν δεν κάνω λάθος, το δικό μας πολιτικό προσωπικό γελοιοποιήθηκε μετατρεπόμενο σε λαδοπόντικες. Να καταμαρτυρούσε κάποιος τρίτος τα αίσχη της Ζίμενς σε ένα αντιγερμανικό σκεπτικό, να το καταλάβω, αλλά εμείς δεν δικαιούμαστε, διότι δεν έχουμε καθαρίσει(αφού το άρθρο μιλάει μέσα από το πρίσμα της συλλογικότητας, ας το κάνω κι εγώ...) την κόπρο του Αυγεία και θα είμαστε και οι μόνοι που δεν πρόκειται να το κάνουμε.
4." Μια «οικογένεια» που ένα μέλος της έπεσε στα νύχια των τοκογλύφων ..."
Εδώ έχουμε να κάνουμε με επιφανειακή-συνωμοσιολογική ανάλυση της πρωτοφανούς όξυνσης της οικονιμικής μας δυσπαραγίας. Ενα αντικειμενικό άρθρο θα όφειλε να απάντά στο ερώτημα, ποιός φταίει για τον πρωτοφανή δημοσιονομικό εκτροχιασμό της Ελλάδας; Οι Γερμανοί μας έβαλαν να δανειζόμαστε σαν τρελλοί εδώ και τρεις δεκαετίες; Οι Γερμανοί μας έβαλαν να ξεπατώσουμε-πουλήσουμε την παραγωγική μας βάση( κλωστουφαντουργία-ΑΓΕΤ-ΟΤΕ-αγροτική παραγωγή κλπ); Οι Γερμανοί μας έφτιαξαν τον πιο εκτρωματικό δημόσιο τομέα ή μόνοι μας τα κάναμε όλα αυτά;
5.
"Θα περίμενε κανείς ότι η πολιτική ηγεσία μιας κυρίαρχης χώρας, μια ηγεσία που εκπροσωπεί ένα κράτος, έναν λαό και έναν πολιτισμό να απαντούσαν στους άσπονδους φίλους..."
Εδώ να μου επιτραπεί να παρατηρήσω πως το άρθρο φλερτάρει με τον λαικισμό. Σε τί να απαντήσει και ποιός; Επίσημοι πολιτικοί φορείς να απαντήσουν σε ένα ρυπαρογράφημα του Focus, που κάθε ενασχόληση πέραν του μειδιάματος αποτελεί υποβάθμιση της αυτοπεποίθησής μας;
Μακρυγόρησα και συνοψίζω:Αισθάνομαι ως Έλληνας πως διαθέτω αρκετή αυτοπεποίθηση ώστε από τη μιά να περιφρονώ τις δημοσιογραφικές φαιδρότητες τύπου Focus και από την άλλη να αναγνωρίζω τα δικά μας πολυετή σφάλματα. Θέλω να ασχοληθώ με τα "δικά μας" χωρίς να ασχολούμαι με τους "κακούς ξένους", όχι γιατί δεν έχουν ευθύνες, αλλά διότι δεν καταδέχομαι να τους τις καταλογίσω πριν αντιμετωπίσω τις δικές μου και γιατί μόνο αυτή η στάση θα βουλώσει τα στόματα των απανταχού καλοθελητών.
Αντίθετα η οπτική του άρθρου απευθύνεται στο θυμικό του πληγωμένου Ελληνα, χωρίς να απαντά στα βαθιά αίτια της πολυεπίπεδης κοινωνικής και δευτερευόντως οικονομικής κρίσης μας και για την οποία ευθυνόμαστε κυρίως-και μάλιστα στο μέγιστο βαθμό-εμείς.
''και για την οποία ευθυνόμαστε κυρίως-και μάλιστα στο μέγιστο βαθμό-εμείς.''
Γιατι ..εμεις και οχι καθαρά και ξαστερα ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ;
εμεις διναμε πλαστα στοιχεια η ο Αλογοσκουφης ;
εμεις στελναμε ευχαριστηρια επιστολή στον Χριστοφοράκο το 2004;
εμεις καναμε τα Βατοπέδια ή ο Βουλγαράκης με τον Εφραιμ;
Εμεις ειπαμε το 2006 οτι το ΑΕΠ εγινε 35% υψηλοτερο πετρωντας τα πορνεια και τα τυχερά παιγνια η ο Αλογοσκουφης;
Ακου εμεις .
Αυτοι ..
( και στην κατοχή δεν συνεργαστηκαμε εμεις ή οι πατεραδες μας .. Αλλά αυτοι .
Δημοσίευση σχολίου