Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2009

Αντίσταση στο Νέστο : Ο Καπεταν Μαύρος και ο θάνατος της αδελφής του Αριστέας

Αριστέα και Νίκος Χατζηνικολάου
Αριστέα Χατζηνικολάου
Α Θ Α Ν Α Τ Η

“Ξύπνησα (ποσες ώρες μετα;) απο το κρύο, το φεγγάρι έφεγγε ψηλα στον ουρανό, μεσάνυχτα, άκρα ησυχία.Μερικά άγρια πουλιά έσχιζαν κάπου-καπου την ησυχία της νύχτας.
Σύρθηκα μέχρι το δασωμένο, έκοψα με το μαχαίρι ένα ξύλο για πατερίτσα ή μπαστούνι και πήγα να δώ τι είχε γίνει το πτωμα της αδελφής μου..
Πάγωσε το αίμα μου απο την εικονα πού αντίκρισα:
Τα πτώματα των Βουλγάρων έλειπαν, τα ειχαν πάρει μαζί τους. Στο σημειο που σκοτώθηκε η αδελφή μου ήταν 14 πτώματα χωρίς κεφάλια. Τά κεφάλια ήταν πεταγμενα λίγο παραπέρα και βαμμένα με μπογιά.
Τέσερα κεφάλια ήταν γυναικεία. Οι γυναίκες ήταν πρώην φυλακισμένες, οι Βούλγαροι τις είχαν πάρει μαζί τους στην επιχείρηση ως προφυλακή και τις έσφαξαν με τη λήξη της.
Βρηκα το κεφαλι της αδερφής μου, το πηρα στα χέρια, φίλησα τα μαλλιά της, λίγο πιό πέρα έσκαψα σε σκληρό χώμα ένα μικρό λάκκο με το μαχαίρι μου, το ξαναφίλησα και το έθαψα

Καπετάν Μαύρος (Νικος Β. Χατζηνικολάου)
ΤΑΡΑΓΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΝΕΣΤΟ
Κατοχή-Αντίσταση-Εμφύλιος
Επιμελεια: Σπύρος Ρούλης
Εκδόσεις Νιραγός
Θάσος 2008

Για να μαθαίνουν τα παιδιά μας, τι θα πεί Αντίσταση, Θυσία, Πατρίδα...

Δεν υπάρχουν σχόλια: